پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد

word 13 MB 31246 145
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش : " استراتژیک "

    چکیده:

    مزیت رقابتی مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصر به فرد یک واحد اقتصادی است که اجازه‌ی نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری بر رقبا را برای آن واحد فراهم می‌آورد. برای تعریف مزیت رقابتی یک واحد اقتصادی، مدیریت بایستی یک ارزیابی کامل از محیط داخلی و خارجی واحدش به عمل آورد. زمانی که مدیر بتواند یک نقطه‌ی قوت در داخل بنگاه اقتصادی‌ اش پیدا کند که هم با نیاز بازار هم‌خوانی دارد و هم یک برتری نسبی در بازار ایجاد می‌کند، می‌توان گفت که به یک مزیب رقابتی دست پیدا کرده است. شرکت‌‌ها در زمینه‌های تکنولوژی، مدیریت و بازاریابی می‌توانند نسبت به رقبای خود، مزیت رقابتی داشته باشند که این امر می تواند تحت تأثیر عوامل چندی باشد. هدف از این تحقیق بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تأثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بوده است که بدین منظور 119 نفر از رؤسا، معاونین و کارکنان ستادی شعب بانک سپه شهر مشهد به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته تحقیق پاسخ گفتند. جهت بررسی روایی و پایایی ابزار گردآوری داده‌ها (پرسشنامه) اینگونه عمل نمودیم که روایی آن با استفاده از روش نظرات متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ (بالاتر از 70%) تائید شده است. تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از تحقیق حاضر شامل دو بخش آمار توصیفی (جداول و نمودارهای فراوانی برای متغیرهای جمعیت شناختی و همچنین توصیف شاخص‏های مرکزی و همچنین شاخص‏های پراکندگی) و آمار استنباطی(آزمون کلموگروف اسمیرونوف، ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون )
     می شودنتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آزمون فرضیات بدین شرح است که:

    توزیع متغیرهای تحقیق نرمال بوده و می‏توان از آزمون‏های پارامتریک در تحلیل فرضیات تحقیق استفاده کرد.

    1) تبلیغات به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    2) بازاریابی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    3) رضایت مشتری به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    4) کیفیت خدمات بانکی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    5) پاسخگویی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    6) امنیت به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    7) مدیریت ارتباط با مشتری  به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    8) نام تجاری به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    9) فناوری اطلاعات به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    10)     وفاداری مشتریان  به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می باشد.

    11)     کارکنان به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری بر ایجاد مزیت رقابتی اثرگذار می‌باشد.

    همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که در بین عوامل مؤثر بر ایجاد مزیت رقابتی در شعب بانک سپه شهر مشهد از نظر اولویت، تفاوت معنی‏داریوجود دارد. بدین صورت که کیفیت خدمات بانکی (با میانگین رتبه‏ای=60/8) در اولویت اول و فناوری اطلاعات (با میانگین رتبه‏ای = 24/2) در اولویت یانزدهم قرار دارند.

    کلیدواژه‏ها: تبلیغات، بازاریابی، رضایت مشتری، کیفیت خدمات بانکی، پاسخگویی، امنیت، مدیریت ارتباط با مشتری، نام تجاری، فناوری اطلاعات، وفاداری مشتریان و کارکنان، مزیت رقابتی.

     فصل اول

    کلیا ت تحقیق

    مقدمه

    بانک‌ها بی‌شک در اقتصاد ایران همچون سایر کشورها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای واسطه‌ای در جایگاه سازمان های مالی، دولت را در اجرای سیاست های پولی(انبساطی و انقباضی) یاری می‌کنند. صنعت بانکداری ایران در حال نزدیک شدن به تحولات گسترده ای است. چشم انداز شدت گرفتن رقابت در این صنعت، حرکت به سوی آزادسازی اقتصادی و نزدیک شدن به بازارهای بین المللی در آینده نه چندان دور، شرایط ی را پدید آورده است که در آن برنامه ریزی استراتژیک برای بانک‌ها اهمیتی ویژه یافته است (کرمانشاه و عبدی، 1385). در این راستا این پژوهش قصد دارد تا به بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بپردازد.

    در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته می شود. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان می گردد، سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه به اهداف اساسی تحقیق، سوالات تحقیق، چارچوب نظری تحقیق، مدل تحقیق و تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز محدودیت های تحقیق ذکر شده است.

    1-2-بیان مسأله

    در محیط سرشار از تغییرات، سازمانها به منظور حفظ بقا در محیط رقابتی و به سرعت در حال تغییر کنونی عواملی وجود دارند که سطح عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهند می تواند موفقیت سازمان‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهند (Herschel , 2005: 144). سینکولا و همکاران (1997)[1] پیشنهاد می کنند که شناسایی این عوامل، نه تنها منجر به ایجاد نو آوری در سازمان می شود بلکه ممکن است تنها عامل موثر در حفظ مزیت های رقابتی بدست آمده باشد (Chang at.all, 2010: 3792–3798). همچنین به طوری که بوهلر (2002)؛ داویس و دالی(2008)؛ کورث (2007)[2] از آنها به عنوان یکی از مهمترین استراتژی ها، برای ایجاد بهبود در عملکرد سازمان ها و حفظ مزیت های رقابتی که سازمان به آنها دست یافته است، نام می برند (Weldy , 2009: 59-60). چرا که داشتن دانشی عمیق نسبت به این عوامل سازمانی و محیطی که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می گذارد (زمانی و همکاران، 1387: 14).

    همچنین از طرفی صاحبنظران و محققان معتقدند عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل‌های سازمانی است و مشکل بتوان سازمانی را تصور کرد که مشمول ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد. از سویی، کسب وکار باید به اندازه کافی انعطاف پذیر و دارای استراتژیهای مشخص باشد تا هم تهدیدات غیرقابل پیش بینی و هم فرصت های موجود در آینده نامطمئن و محیط بی ثبات را مدیریت کند. بنابراین، داشتن استراتژیهای مشخص برای متناسب شدن با محیط پرتلاطم کسب وکار در جهت حفظ مزیت رقابتی، یکی از چالش های اساسی فراروی مدیران امروز است (الهی و مهدی پور، 1381).

    با توجه به مطالب ذکر شده با توجه به اینکه محقق آشنایی چند ساله ای در بانک سپه شهر مشهد دارد بر این مهم آگاهی دارد که جذب مشتریان در گرو درک خواسته و نیازهای آنان و استراتژیهای رقابتی است که بانک در بازار است. به طور کلی دغدغه محقق این است که عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری کدامند و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد به چه میزان است؟

     بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی فعالیت بانکها برای جامعه، انجام تحقیق حاضر ضروری به نظر می رسد و  به نوعی می توان ادعا نمود که دغدغه موجود می باشد و همچنین به دلیل کمبود چنین مطالعه ای در صنعت بانکداری، محقق سعی دارد تا به بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بپردازد.

                           

    1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

    با بررسی تاریخی روند به وجود آمدن سازمانهای بزرگ در دهه های گذشته، درمی یابیم که این سازمانها به علت عدم تطابق خود با روند تحولات اجتماعی و جهانی، همانند دانیاسورهایی که تطبیق پذیری با محیط را از دست داده و محکوم به فنا شدند، دیگر کارایی لازم را در عرصه رقابت ندارند (بون و همکاران، 2006)[3]، همچنین، در جهان امروز تغییر، سریع است و انطباق موفقیت آمیز، یک بخش مهمی از موفقیت در عصر حاضر است (انگلث و سیمونس، 2002[4]). سرعت بسیار زیاد تحول محیط و بازارهای رقابتی، فشار مضاعفی را به سازما­نها برای انطباق بسیار سریع به وجود آورده است و تغییرات در سطوح بالا را منجر شده است. چالش سازما­نها برای ایجاد ساختارهای منعطف و ایجاد قابلیت انعطاف پذیری در دنیای متغییر فعلی، بیش از گذشته است.

    همچنین در خلال سال­های اخیر عملکرد به یکی از مفاهیم مهم مدیریت تبدیل شده است و با فرهنگ سازمان­های پیشرو عجین گشته است که ضمن ارتقای پاسخ­گویی میزان تحقق اهداف و برنامه­های هر سازمان را مشخص می­کند (Byars & Rue, 2008: 56).

    علاوه بر این طی دهه گذشته، بخش خدمات مالی دستخوش تغییرات شدیدی شده است که در نتیجه محیطی با رقابت شدید و رشدی اندک در میزان تقاضای اولیه به وجود آمده است.  در چنین محیطی، رویدادهای مربوط به ارتباطات تعهدآور و موروثی بین مشتری و بانک مورد معامله، به گونه‌ای فزاینده در حال کاهش است و بانک­ها در حال طراحی استراتژی هایی برای جذب وحفظ مشتریان هستند.

    بانک­ها همچون سایر مؤسسات در معرض تغییر دگرگونی­های زیادی قرار دارند و بنا به شرایط موجود برای بقاء وسودآوری، باید تلاش خود را در جهت حذف موانع و کاستی ها و پیروی از شیوه‌های نوین بازاریابی 

    تعاریف متغیرها و اصطلاحات تحقیق

    تعاریف مفهومی:

    عوامل کلیدی صنعت بانکداری: این متغیر بر اساس مدل پنج فاکتوری پورتر (1985) سنجیده می شود که در این پژوهش ما سه مؤلفه ی رقابت موجود، قدرت چانه زنی مشتریان و تهدید تازه واردان (رقبای جدید در صنعت) را مورد مطالعه قرار می دهیم.

    رقابت میان شرکت های موجود: میزان رقابت موجود تعیین می کند که تا چه اندازه  ارزش ایجاد شده توسط یک صنعت، از طریق رقابت با رقبای موجود از بین می رود (کاراگیانوپولوس و همکاران، 2005).

    قدرت چانه زنی مشتریان: قدرت چانه‌زنی مشتریان، توانایی مشتریان در کاهش‌قیمت و تلاش برای کیفیت بالاتر یا خدمات بیشتر است (باتن و مک مانوس، 1999).

    رقبای جدید در صنعت: تهدیدتازه واردان بازار اشاره به ایجاد چشم اندازی از ورود رقبای جدید به صنعت مورد نظر دارد (باتن و مک مانوس، 1999).  مهمترین مانع ورود به صنعت بانکی را شاید بتوان مقررات و قوانین حاکم بر تاسیس و اداره بانک ها دانست .

    استراتژی رقابتی: ال مورسی(1986) پیشنهاد می کند که استراتژی رقابتی یک استراتژی کسب و کار است که نیروهای اصلی و اساسی را تعیین می کند که بر موقعیت رقابتی اثر گذار هستند (اسلاتر، 2001).

    تعاریف عملیاتی:

     منظور از تعریف عملیاتی همان سنجش متغیرها است که برای سنجش مفهوم عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری از عوامل 11 گانه زیر استفاده می شود :

    تبلیغات

    بازاریابی

    رضایت مشتری

    کیفیت خدمات بانکی 

    پاسخگویی

    امنیت 

    مدیریت ارتباط با مشتری 

    نام تجاری 

    فناوری اطلاعات

    وفاداری مشتریان 

    کارکنان 

    همچنین برای سنجش مفهوم عامل رقابتی از مدل پورتر استفاده می شود که دارای 4 عامل رقابتی پورتر به شرح زیر می باشد:

    فاکتورهای درونی

    شرایط تقاضای داخلی

    صنایع مرتبط و حمایت کننده

    استراتژی، ساختار و رقابت

    1-10-محدودیت های تحقیق

    از محدودیت های این پژوهش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    فقدان یک پایگاه اطلاعاتی مناسب و جامع درباره موضوع پژوهش در جامعه.

    پراکندگی جامعه مورد پژوهش.

    پرسشنامه خود به عنوان یک محدودیت تلقی می شود. بدین معنا که پرسشنامه، نگرش افراد را بررسی می کند، نه واقعیت را، که این امر می تواند به عنوان یک محدودیت تلقی شود.

     

    فصل دوم

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق

     

    2-1-مقدمه

    پژوهش حاضر قصد دارد تا به بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد بپردازد. با توجه به موارد ذکر شده، در این فصل مطالب در سه بخش مورد بررسی قرار می گیرد:

    بخش اول: مبانی نظری صنعت بانکداری.

    بخش دوم: مبانی نظری مزیت رقابتی.

    بخش سوم: پیشینه تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی.

    بخش اول: مبانی نظری صنعت بانکداری

    2-2-تاریخچه پول و بانکداری در دنیا

    بشر اولیه نیازمندی‌های خود را در نظام بسته اقتصادی در محدوده خانواده یا قبیله تأمین می نمود. به مرور زمان که زندگی اجتماعی در اقوام بشری پیشرفت کرد، نیاز به مبادله احساس شد و مبادلات کالا با کالا توسعه یافت. به تدریج چون برخی کالاها خواهان بیشتری در مبادلات داشتند، علاوه بر خاصیت ذاتی خود، جنبه واحد و معیار سنجش را نیز پیدا کردند. از این کالاها می‌توان به ادویه در هندوستان، غلات در ایران و پوست سمور در روسیه اشاره کرد. با انتخاب واحد ارزش، هر چند عمل مبادله نسبت به قبل ساده تر شد ولی مشکلات اساسی آن از قبیل فاسد شدن، ذخیره کردن و غیره همچنان باقی ماند. سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به‌عنوان وسیله مبادله انتخاب شدند. مورخان پیدایش پول را به چهار هزار سال پیش سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به‌عنوان وسیله مبادله انتخاب شدند. مورخان پیدایش پول را به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح در خاورمیانه و در تمدن‌های سومری حوالی خلیج فارس و مصر قدیم نسبت می دهند (بنیادی، 2007). به تدریج و با گسترش تمدن‌ها، دولت ها به وجود آمدند و با ضرب سکه با وزن و عیار معین، پول وزن شده را به پول ضرب شده تبدیل کردند. آغاز تأسیس بانک‌ها در جهان به اوخر قرن پانزدهم میلادی باز می گردد که از اوایل قرن هفدهم به صورت گسترده در سطح اروپا گسترش یافتند. از اواخر قرن نوزدهم میلادی نوع دیگری از پول نیز که به پول ثبتی یا پول تحریری[1] معروف شد شکل گرفت و پرداخت به وسیله چک مرسوم شد.

    با ظهور چک به‌عنوان نوعی دستور پرداخت، بانک‌ها نیاز به محل مشترک و قواعدی مدون برای مبادله و تسویه حساب وجوه ناشی از چک‌ها در میان خود پیدا کردند که منجر به تشکیل اتاق‌های پایاپای[2] گردید (بنیادی، 2007: 16).

    شروع کار بانک های مرکزی برای اعمال مدیریت کلان و هماهنگ بر پول و نظام‌های پرداخت کشورها با تأسیس بانک مرکزی انگلستان در سال 1694 آغاز شد. بانک مرکزی نیز مانند سایر بانک‌ها، به صورت تدریجی و با توجه به شرایط و ضرورت‌ها توسعه یافت. این بانک که به نام بانک انگلستان معروف است و امروزه نیز نقش بانک مرکزی انگلستان را برعهده دارد، یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی جهان و دارای سابقه ای بالغ بر سه قرن است. تأسیس بانک فدرال رزرو[3] امریکا نیز به‌عنوان یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی جهان به سال 1913 میلادی باز می گردد که برای متمرکز کردن عملیات اتاق پایاپای بین بانک‌های ایالات متحده شکل گرفت.

    به طور کلی وظایف بانک‌ها را می‌توان در قالب زیر دسته بندی کرد:

    * نگهداری از سپرده‌های مشتریان.

    * انتقال منابع از یک حساب به حساب دیگر (شامل پرداخت و دریافت وجوه).

    * ارائه وام و اعتبار به مشتریان و یا مشارکت با آنان در سرمایه‌گذاری از انواع دیگر.

    * بانک‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهای هدف استفاده می کنند. وظایف اصلی شعب را می‌توان به ترتیب ذیل دسته بندی نمود:

    * پرداخت و دریافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حساب‌های بانکی.

    * تبلیغ، فروش و ارائه خدمات بانکی که موجب کسب درآمد و سود برای بانک می گردد.

    * نقطه تماس با مشتریان برای دریافت اطلاعات و پاسخگویی در قبال آنها.

    * پایگاه اصلی کارمندان بانک برای انجام وظایف خود  (بنیادی، 2007: 65).

    Abstract:

    Competitive advantage is a set of unique capabilities of an economical unit which allows a unit to penetrate to a desired market and gain superiority over the competitors in that market. For defining a competitive advantage of an economical unit, the management should perform a complete and comprehensive evaluation and assessment from the internal and external environment of the unit. When a manager will be able to find a strength point inside his economical agency which at the same time is in line with the market requirements and creates a relative superiority in the market, it can be said that he has obtained a competitive advantage.

    Companies can have competitive advantage over their competitors in the fields of technology, management and marketing and this can be under the influence of a number of factors.

    The aim of this research is to study the influential factors on banking industry and its effect on gaining competitive advantage in Bank Sepah in Mashhad city and for this purpose 119 of the directors, deputies and staff employees of the branches of Bank Sepah in Mashhad have been selected with the use of simple random sampling method and have responded to the author-made questionnaire. In the end the gathered data from the questionnaire have been analyzed with the use of two-variable linear regression test and the results indicate that marketing advertisements, customer satisfaction, the quality of the bank services, responsiveness, security, customer relation management, brand, information technology, customer loyalty and employee loyalty are among the influential factors (p<0.01) on creating competitive advantage in Bank Sepah branches in Mashhad. 

    Key words: advertisement, marketing, customer satisfaction, the quality of the bank services, responsiveness, security, customer relation management, brand, information technology, customer and employee loyalty, competitive advantage.

     

  • فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق. 2

    1-1-مقدمه 3

    1-2-بیان مسأله 3

    1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 4

    1-6-فرضیه های  تحقیق: 4

    1-9-تعاریف متغیرها و اصطلاحات تحقیق. 5

    1-10-محدودیت های تحقیق. 6

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. 7

    2-1-مقدمه 8

    بخش اول: مبانی نظری صنعت بانکداری. 8

    2-2-تاریخچه پول و بانکداری در دنیا 8

    2-3-تاریخچه بانکداری در ایران. 9

    2-4-مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها 11

    2-5-جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکی ایران. 12

    2-6-فرضیه های اساسی مدیریت ارتباط با مشتری دربانک. 13

    2-7-مزایای مهم به کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک. 14

    2-8-نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای ایرانی. 14

    بخش دوم: مبانی نظری مزیت رقابتی. 15

    2-9- استراتژی بازاریابی. 15

    2-10- الگوهای عقلایی تدوین استراتژی بازاریابی. 16

    2-10-1- الگوهای طبیعی تدوین استراتژی بازاریابی. 17

    2-10-2-الگوهای همه جانبه تدوین استراتژی بازاریابی: کاربرد نظریه نقاط مرجع استراتژیک... 17

    2-11- گونهشناسی استراتژی‌های سطح کسب و کار بر اساس نقاط مرجع استراتژیک... 19

    2-12- مفهوم سازی مجدد استراتژی رقابتی. 21

    2-13- مدل نیروی‌های پنجگانه رقابتی. 24

    2-14- یادگیری سازمانی و راهبرد رقابتی. 26

    2-15- مزیت رقابتی. 31

    2-16- عوامل موثر بر مزیت رقابتی. 33

    2-16-1- قابلیت های محیطی. 33

    2-16-2- زیر ساختارهای ملی. 34

    2-16-3- استراتژی توسعه کشور. 34

    2-16-4- شرایط تقاضای ملی. 34

    2-16-5- صنایع مرتبط و تأمین کننده 35

    2-16-6- قابلیت های سازمانی. 35

    2-17- نگرش های مرتبط با مزیت رقابتی. 36

    2-17-1- نگرش بر مبنای منابع. 36

    2-17-2- نگرش رقابت بر مبنای شایستگی. 37

    2-17-3- نگرش قابلیت های پویا 38

    2-17-4- گرش قابلیت های شبکه ای و ارتباطی. 38

    2-18- هوشمندی رقابتی. 40

    2-19- انواع مزیت رقابتی. 42

    2-19-1- مزیت موقعیتی در مقابل جنبشی (پویا) 42

    2-19-2- مزیت متجانس در مقابل نامتجانس.. 43

    2-19-3- مزیت مشهود در مقابل نامشهود 44

    2-19-4- مزیت ساده در مقابل مرکب.. 45

    2-19-5- مزیت موقتی در مقابل پایدار: مزیت رقابتی. 46

    2-19-6-  قلمرو علّی مزیت رقابتی. 48

    بخش سوم- پیشینه تحقیقات انجام شده 50

    2-20- پیشینه تحقیقات انجام شده داخلی. 50

    2-21- پیشینه تحقیقات انجام شده خارجی. 51

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق. 56

    3-1- مقدمه 57

    3-2- روش شناسی تحقیق. 57

    3-3- متغیرهای تحقیق. 58

    3-4- روش گرد آوری اطلاعات.. 58

    3-5- جامعهآماری تحقیق. 59

    3-6- نمونهآماری. 59

    3-7- روش نمونهگیری. 59

    3-8- قلمرو تحقیق. 59

    3-9- ابزار سنجش.. 59

    3-10- بخش سنجش عوامل تاثیرگذار بر صنعت بانکداری. 60

    3-11- بخش سنجش عوامل رقابتی. 60

    3-12- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق. 61

    3-12-1- روایی (اعتبار) پرسشنامه 61

    3-12-2- پایایی (اعتماد پذیری) پرسشنامه 61

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 63

    4-1- مقدمه 64

    4-2- تحلیل توصیفی تحقیق. 64

    4-2-1- جنسیت.. 64

    4-2-2- تحصیلات.. 65

    4-2-3- تأهل. 65

    4-2-4- سن. 66

    4-2-5- سابقه خدمت.. 68

    4-3- بخش تحلیل استنباطی تحقیق. 68

    4-3-1- فرضیه اول. 69

    4-3-2- فرضیه دوم 70

    4-3-3- فرضیه سوم 71

    4-3-4- فرضیه جهارم 72

    4-3-5- فرضیه پنجم 73

    4-3-6- فرضیه ششم 74

    4-3-7- فرضیه هفتم 75

    4-3-8- فرضیه هشتم 75

    4-3-9- فرضیه نهم 76

    4-3-10- فرضیه دهم 77

    4-3-11- فرضیه یازدهم 78

    4-4- اولویت بندی میزان اهمیت عوامل مؤثر بر ایجاد مزیت رقابتی در شعب بانک سپه شهر مشهد.............................................................................................................79

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 81

    5-1- مقدمه 82

    5-2- نتایج فرضیات تحقیق. 82

    5-3- پیشنهادات تحقیق. 85

    5-3-1- پیشنهادات اجرایی. 85

    5-3-2- پیشنهادات پژهشی تحقیقی. 86

    5-4- محدودیت‏های تحقیق. 87

    منابع و مآخذ 132

    پیوست ها و ضمائم 88

     

    منبع:

    منابع فارسی

    آذر، عادل و مومنی، منصور،(1387)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت.

    اسکافی، امیررضا .( 1384 ). سازمان مبتنی بر نقاط مرجع استراتژیک (بررسی اثر هماهنگی راهبردی عناصر سازمانی بر عملکرد سازمان)؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ تهران: دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

    اعرابی ، سید محمد و رضوانی ، حمیدرضا ، ( 1385 ) ، رابطه هماهنگی استراتژیک سطح کسب و کارواستراتژی  بازاریابی با عملکرد سازمانی پژوهش درباره شرکتهای دارویی ایران ، فصلنامه علوم مدیریت ایران ، سال دوم ،  شماره 5.

    اکبری، محمدعلی. ( 1383 ). تحلیل کاربردی در بازار سرمایه ایرا ، ن تهران: نشرچالش.

    امیرکبیری، علیرضا ، (1381)، مدیریت استراتژی ، ک چاپ دوم، تهران: نشر نگاه دانش.

    آیتی نیا، احمد. (1389). بررسی عوامل کلیدی موفقیت بانک پارسیان درمحیط صنعت بر مبنای تحلیل رویکردهای استراتژیک و ارائه الگوی بهینه. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی. دانشگاه علم و فرهنگ.

    ایمان خان،  نیلوفر؛ مختاران،  ماهرخ؛ نوری نسب، محبوبه .(1388).  بررسی استراتژی های رقابتی شرکت های صادرکننده برتر ایرانی در سال 1386 . پژوهشگر (مدیریت); 5(16):69-79. 

    بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره ؛ حجازی، الهه، (1388)، روش های تحقیق در علوم رفتاری -انتشارات آگاه.

    بامبرگر، پیتر ومشمولم، لن.، (1381)، استراتژی منابع انسانی (تدوین ، اجراء، آثار) ؛ ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی؛ تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    بلوریان تهرانی محمد،(1376)، بازاریابی و مدیریت بازار، چاپ اول، نشر موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

    دفت، ریچارد. ( ۱۳۸۰ ) تئوری و طراحی سازمان ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران :دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ سوم.

    رحمان سرشت، حسین؛ افسر، امیر .(1387).  اثر تسهیم اطلاعات بر استراتژی های رقابتی و عملکرد زنجیره تامین . مدیریت فناوری اطلاعات; 1(1):37-48. 

    رفیع پور، فرامرز،(1378)، تکنیک های خاص تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، سهامی انتشار، چاپ چهارم.

    سقطچی، مریم، (1385)، بانکداری الکترونیک و سیرتحول آن در ایران، مجله تدبیر - شماره 170

    سکاران، اوما، روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1384.

    شباهنگ، رضا . ( 1387 ). مدیریت مال ، ی چاپ یازدهم، جلد اول، تهران، مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی.

    عباسقلی پور، عباس .(1389). عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد بانک ها. شماره 106: 24-35.

    علی احمدی، علیرضا؛ حسینی، محمود و عسکریف عباس،(1383)، مجموعه مقالات مدیریت استراتژیک، چاپ اول، تهران: .1383 ، انتشارات تولید دانش، صفحه 61.

    فتحیان، محمد( 1386 ).مبانی ومدیریت فناوری اطلاعات، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه علم وصنعت ایران.تهران

    فقهی فرهمند ناصر؛(1384)، مدیریت استراتژیک سازمان، چاپ اول، تبریز: انتشارات فروزش، صفحه 187.

    قاسمی، بهروز؛ ابراهیمی، عبدالحمید .(1386).  بررسی آثار به کارگیری استراتژیهای رقابتی مناسب بر کارایی شرکتهای تجاری ایران . مدرس علوم انسانی; 11(3 (پیاپی 52)):183-205. 

    کاپلان، رابرت اس، نورتون، دیوید پی، ( 1386 ). سازمان استراتژی محور، مترجم پرویز بختیاری. چاپ چهارم. تهران: نشر مدیریت صنعتى.

    کاتر جان، (1997)، هشت خوان تحول، چاپ اول، تهران: انتشارات مدیریت فردا، صفحه 175.

    کردنائیج، اسداله و مشبکی اصفهانی، اصغر (1381)، طراحی و تبیین مدل تعاملی استراتژی، فرهنگ سازمانی و محیط در سازمانهای صنعتی کشور، مجله مدرس علوم انسانی بهار; 6(1 (پیاپی 24)):99-115

    هریسون، ج؛ کارون، ج .(1382). مدیریت استراتژیک. ترجمه بهروز قاسمی، چاپ دوم، تهران: انتشارات آبتین.

     

     

     

     

    منابع انگلیسی

    Amoako-Gyampah, K. Acquaah, M. (2007). Manufacturing strategy, competitive strategy and firm performance: Anempirical studyina developing economy environment. – Int .J .Production Economics 111,575–592.

    Anderson, M.C.,(2004), Bottom-Line Organization Development, Boston, MA: Butterworth-

    Ansoff, I., (1965),Corporate strategy, McGraw Hill, New York.

    Aragón-Correa JA, García-Morales VJ, Cordón-Pozo E. Leadership and organizational learning's role on innovation and performance: lessons from Spain. Industrial Marketing Management 2007;36(3):349–59

    Barney JB. (2001). Is the resource-based ‘view’ a useful perspective for strategic management research? Yes. Academy of Management Review 26(1): 41–56

    Barney, J B. (1991). Firms resources and sustained competitive advantage. Journal of Management 17 (1), 99–120.

    Barney, J.B. (1991) Firm resources and sustained competition. Journal of Management 17 (1), 99–120.

    Barney, J.B. (1997) Gaining and Sustaining Competitive Advantage. Addison Wesley.

    Berry, L L.(1995). Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty. AMA Management Briefing, New York.

    Byrne, j (1996). strategic planeeing – it is back: business week.

    Chandler, Alfred D.(1962), Strategy and structure: Chapters in the history of American industrial enterprise. Cambridge, MA: MIT Press

    Daniel, A. , Hunsen & Solberg, (2004), International Trade show tructure, strategy & performance exhibitor.

    Dollinger, M. (1984). Environmental boundary spanning and information processing effects on organizational performance. Academy of Management Journal, 27, 351-368.

    Dyl, E.A., “Corporate Control and Management Compensation: Evidence on the Agency Problem,” Managerial and Decision Economics 9, No. 1, Mar. 1988, pp. 21-25.

    Enz, C A. (2010). Hospitality Strategic Management: Concepts and Cases. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.

    Foss – Knudsen (2003): The resource-based tangle: towards a sustainable explanation of competitive advantage. Managerial and Decision Economics. Vol. 24. No. 4. p. 291.

    Galbreath, J., Galvin, P.( 2008). Firm factors, industry structure and performance variation: new empirical evidence to a classic debate. Journal of Business Research 61 (2), 109–117.

    Ghose, S., Mukhopadhyay, S.K. (1993). Quality as the interface between manufacturing and marketing: a conceptual model and an empirical study. Management International Review, Vol. 33, No.1, 39–52.

    Grant, Robert M. 1991. "The resource-based theory of competitive advantage: Implications for strategy formulation." California Management Review. 33 (Spring): 114-135.

    Gursoy, D., Swanger, N.(2007). Performance-enhancing internal strategic factors and competencies: impacts on financial success. International Journal of Hospitality Management 26 (1), 213–227.

    Hambrick DS. (2003). On the staying power of defenders, analyzers, and prospectors. Working paper, Pennsylvania State University.

    Hamel G. (1996), Strategy as Revolution, Harvard Business Review. Vol.74, ISSUE 4, P.69-82.

    Hamilton, S. (1991). New-product development and manufacturing competitiveness: a Hewlett-Packard perspective, in Blackburn, J.D. (Ed.), Time-Based Competition: The Next  Battleground in American

    Heinemann.

    Hill, V. 2007. Vocatives and the Pragmatics-Syntax Interface. Lingua 117: 2077-2105.

    Hult, G.T.M., Olson, E.M., Slater, S.F., (2004). The importance of structure and process to Strategy implementation. Business Horizon, 48, 47-54.

    Hunger, J.D. & Wheelen, T.L. (2001). Essentials of strategic management; 2th ed. New Jersy: Prentice-Hall

    in determining export differentiation advantage. Journal of Business Research 2006;59(9):1016–24.

    Jahnson G. , Scholes, K. , (2008), Exploring Corporate Strategy. London: Prentice Hall.

    Jain, S. C. (1989). Standardization of international marketing strategy: some research hypotheses. Journal of Marketing,Vol. 53, 70–79.

    Jaworsky, B. and Kohli, A. (1993). Market orientation; antecedents and consequences, Journal of Marketing, Vol. 57, pp. 53-70.

    Kaleka A, Berthon P. Learning and locale: the role of information, memory and environment

    Kelly O’Leary, S.W. and Flores, B.E. (2002). The integration of manufacturingand marketing/sales decisions: impact on organizational performance, Journal of Operations Management, Vol. 20, pp. 221- 40.

    Kenneth R. Andrews; The Concept of Corporate Strategy, Dow Jones Irwin Inc. Homewood, Illinois, 1971,PP.26-27

    Kim, B.Y., Oh, H.( 2004). How do hotel firms obtain a competitive advantage?. International Journal of Contemporary Hospitality Management 16 (1), 65–71.

    Kim, C. (2002). A model development for measuring global competitiveness of the tourism industry in the Asia-pacific region Korea Institute For International Economic Policy.

    Kotabe, M., & Omura, G. S. (1989). Sourcing strategies of European and Japanese multinationals: a comparison. Journal of International Business Studies, 20, 113–129.

    Kotey, B., and Meredith, G.G. (1997) “Relationships among owner / manager Personal values, business strategies and enterprise performance”, Journal of Small business Management,37-64.

    Kotler, P., & Armstrong, G. (2001). Principles of Marketing. U.S.A.:Prentice-Hall.

    Kummar, K.R. and Sudharshan, D. (1988). Defensive marketing strategies: an equilibrium analysis based on decoupled response Management Science, Vol. 34 No. 7, pp. 805-15.

    Leiblein, M.J. 2003. “The choice of organizational governance form and firm performance: Predictions from transaction cost, resource-based, and real options theories,” Journal of Management, Vol. 29(6), pp. 937-962.

    Lynch, R.&Cross, K.(1991). Measure up Yardsticks for Continuous Improvement.

    Madhavaram Sreedhar & Shelby D. Hunt, (2008) « The service-dominant logic and a hierarchy of operant resources: developing masterful operant resources and implications for marketing strategy” Journal of the Academy of Marketing Science. 36, (1), 67-82.

    Manufacturing, Irwin, Homewood, IL.

    Nage.j .(?). Strategy formulation for the smaller firm: a practical approach, long range planning, vol. 14, no. 34.

    Olsen, M.D., West, J.J., Tse, E.C.Y.,(2008). Strategic Management in the Hospitality Industry, third edition. Prentice Hall, New Jersey.

    Parsons, g. (1994). A new model in competitive strategy: sloan management rewiew 26, no ,11.

    Porter, m f .(1980). competitive Strategy, tchniques for analyzing industries and competitors, new york.

    Sanjaye, l. (1996). Learning from the Asian figures; studies in technology and industria policy.

    Sharma, A., Upneja, A., 2005. Factors influencing financial performance of small hotels in Tanzania. International Journal of Contemporary Hospitality Management 17 (6/7), 504–515.

    Sharma,S and Malhotra ,M.(2002). Spanning the continuum between marketing and operations, Journal of operation management, vol20, pp.209-219.

    Shoham, A., & Albaum, G. (1994). The effect of transfer of marketing methods on export performance: an empirical examination. International Business Review, Vol. 3, No.3, 219–241.

    Slater, S.F., and Olson, E.M. (2001). „Marketing‟s Contribution to the Implementation of Business Strategy: An Empirical Analysis‟. Strategic Management Journal. 22, 1055-1067.

    Speed R.( 1993), Maximising the potential of strategic typologies for marketing strategy research. Journal of Strategic Marketing;1:171–88.

    Stacey, R. (2001). ‘Complex Responsive Processes in Organizations: Learning and Knowledge Creation’. London and New York: Routledge

    Tavitiyamana, P., Qub, H.,  Qiu Zhangc, H. (2011). The impact of industry force factors on resource competitive strategies and hotel Performance. International Journal of Hospitality Management 30 ,  648–657.

    Vidovic, M. (2010). Razvijenost prakse upravljanja znanjem u Hrvatskoj, Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 6, pp. 275-288.

    Vorhies DW.( 1998), An investigation of the factors leading to the development of marketing capabilities and organisational effectiveness. Journal of Strategic Marketing;6:3-23.

    Whybark, D.C.(1994). Marketing’s influence on manufacturing practices.International Journal of Production Economics,Vol. 37, No.1,41–50.

    Wong, K.K.F., Kwan, C. (2001). An analysis of the competitive strategies of hotels and travel agents in Hong Kong and Singapore. International Journal of Contemporary Hospitality Management 13 (6), 293–303.

    Yoginder, A. ,(1997) , Optimal coordination strategies for production and marketing Decisions , aDepartment of Management, Marquette University, Milwaukee, WI 53201, USA.


موضوع پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, نمونه پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, جستجوی پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, فایل Word پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, دانلود پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, فایل PDF پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, مقاله در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, پروژه در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, پروژه درباره پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی عوامل اثرگذار بر صنعت بانکداری و تاثیر آن بر کسب مزیت رقابتی در بانک سپه مشهد

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشدM.A. مديريت دولتي تابستان1390 چکيده:       تفکر استراتژيک مهم ديدن چيزي است که که ديگران نمي بينند،کشف يک نياز نهفته به م

رساله برای دریافت مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) چکیده بیان مساله هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی ژنریک شراکت استراتژیک در صنعت بانک و بیمه مبتنی بر فرایند خلق و تخصیص ارزش بوده است. مساله اصلی در این انجام این تحقیق نیز وجود تشدید روز افزون در فضای رقابتی و اعمال تحریم‌های بین المللی بوده که در نهایت توجه به شراکت‌های استراتژیک بین مؤسسات خدمات مالی بویژه در حوزه صنعت بیمه و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش:بازاریابی چکیده: امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدمات مالی به عهده گرفته اند در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با کیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه­ی کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش: بازاریابی چکیده عصر حاضر با هیچ بک از اعصار گذشته قابل قیاس نیست. ویژگی غالب این عصر دانش مداری، اطلاعات محوری و نرخ بالای تغییرات در عرصه های مختلف است. این حقیقتی است که فضای کسب و کارها را دربرگرفته است و بیانگر پیچیدگی بازارهای جهانی روزافزون بازارها و پویایی محیط فراروی شرکت ها و موسسات تولیدی و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده پژوهش صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست، امروزه بانک ها درکشورهای پیشرفته به عنوان راه گشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود عمل می کنند. در بانکداری نوین مولفه های متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز منابع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی چکیده بانکداری الکترونیک به دلیل مزیت های بی شمارش یکی از استراتژی های اصلی تمامی بانک های دنیا است. امروز بانکداری بدون استفاده از بانکداری الکترونیک متصور نیست. بازاریابی نیز از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. در این پژوهش قصد داشته ایم که به بررسی نقش بازاریابی بر ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک پارسیان می باشد. برای این منظور بعد از مرور ادبیات تحقیق، 4 فرضیه شامل یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تدوین گردید.برای آزمون فرضیه های پژوهش از پرسشنامه ای که میان جامعه آماری توزیع شده، استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان و مدیران ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: داخلی چکیده سیستم ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف سازمانی یکی از ارکان اصلی فرآیند برنامه ریزی به منظور بهبود فعالیت ها می باشد. طراحی و مدیریت نظام سنجش و ارزیابی یکی از دغدغه های اصلی برنامه ریزی استراتژیک شرکت ها می باشد. از این رو در این تحقیق به منظور ارزیابی عملکرد از روش تحلیل پوششی داده ها که به عنوان ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

ثبت سفارش