پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

word 1 MB 31845 160
مشخص نشده کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۵,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت  درجه کارشناسی ارشد(M.Sc)

    گرایش شیمی- فیزیک

    چکیده :

    در این پایان نامه نقش تکنیک ها و روش های کارآمد بازاریابی و فروش در صنعت شیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است. در واقع وظیفه ی اصلی بازاریابی که همان پیدا کردن بازار است و ترکیب منطقی از 4 عمل جذب کردن و جلب توجه مشتری، جذاب کردن محصول، برآورد کردن تقاضا و تخمین زدن تقاضاها، ترغیب مشتری برای خرید و پرداخت پول مورد مطالعه قرار گرفته سهم هر یک ارزیابی شده است. در این میان بر نقش توسعه استراتژی های بازاریابی، بازاریابی فناوری سبز و پیش بازاریابی ها به عنوان عوامل مهم تاثیر گذار به صورت موردی تاکید شده است. و در پایان هم فرآیند های ارتباطاتی به عنوان بستر ساز بازاریابی کارآمد در صنعت شیمی مشخص گردیده است. 

     

    1-1- مقدمه

    مسلما برای دانشمندان گاهی اوقات به نظر می رسد آشنا شدن با بازاریابی کاری بسیار مشکل باشد.از اینرو در آغاز این پایان نامه یک سری اسباب کار اصلی و لغاتی که دایر بر رسیدن سریعتر به این زمینه را باشد آورده ایم.

    دانشمندان معمولا مشکلات مخصوصی با بازاریابی دارند زیرا اغلب آنها به محصولاتشان عشق وعلاقه دارند و نمی فهمند که دیگران خیلی در مورد علاقه آنها مشتاق نیستند .البته این مشکل مشتری است که در نگاه اول ارزش یک محصول را نمی فهمند ولی به هرحال وقت تلف کردن است که سعی کنیم مردم را متقاعد کنیم وقتی خیلی از مسائل پرت هستند.ممکن است خیلی وقت ها حق با دانشمند باشد اگر چه ممکن است یک محصولی اختراع شده باشد و سالها دریک کشو مانده باشد و بعد از سالها آن محصول مورد علاقه و استفاده ویا برای حل یک مسئله مورد استفاده باشد]1[.

    پس جای امیدواری است که شاید چیزی را که می سازند بعدا مورد استفاده قرار گیرد.گاهی اوقات دانشمندان خیلی به محصول خود مطمئن هستند که بدون در نظر گرفتن علایق مردم به صورت مخفیانه کار می کنند.مانند پلی کربنات که برای دیسک های فشرده به کار میرود هم همینطور بدست آمده است.آقای گور که کارمند قبلی دوپوند بوده است یک فیلم نازک از پلی تترا پلی اتیلن قطع شده را فاسد کرده بعد از آن یک تعداد حفره های خیلی ریزی روی آن ایجاد شدبعد گور یک کاربردی برای این مواد فاسد شده پیشنهاد کرد در واقع برای پیشرفت یک نوع جدیدی از مواد نیمه تراوا برای کمپانی استفاده کرد گور محصولات خود را به دوپوند ارائه کرد .کمپانی دوپوند قبلا درتولید محصولات جدید مثل تفلون و کبلار (نوعی الیاف مخصوص لباس های ضد گلوله) موفق بوده است اما این بار استقبالی از ماده گور نمیکند پس گور کمپانی خود را تاسیس کرد که الان در دنیا بسیار مشهور است. وی محصولات خود را در صنعت نساجی با عنوان گورتکس با پایه ی فلوئورکربن را ارائه می کند]2[.

    دانشمندان در زمینه ی کار خود هنرمندند و اهمیتی نمی دهند که نتیجه ی کار خودشان چه می شود به امید روزیکه اهمیت علم ودانش در جهان بالا رود و کمیته نوبل به خاطر همه سختی هایی که کشیده اند به آنها پاداش دهد پس همیشه دلگرمند.

    به هر حال جدای از تحقیقات اساسی( که قطعا و بدون شک خیلی ضروری و مهم است ) پیشرفت و اختراع بی فایده اند وقتی نتوانند بازاریابی کنند و محصولات را به فروش برسانند پس باید محصولات را در موزه نگه دارندو تحقیقات اساسی زمانی مهم است وقتی بتوانیم محصول را به فروش برسانیم تا منفعت و پولی را برگرداند تا کمک خرج دوباره تولید و تحقیقات باشد.

    ما به وظیفه اصلی بازاریابی که همان پیدا کردن بازار است دست پیدا کرده ایم ( ما نمی گوییم که بازاریابی فقط یعنی فروش محصول) بلکه به صورت ساده بازاریابی یعنی ترکیب منطقی از اعمال زیر:

    1)جذب کردن و جلب توجه مشتری

    2)جذاب کردن محصول

    3)برآورده کردن تقاضا و تخمین زدن تقاضاها

    4)ترغیب مشتری برای خرید و پرداخت پول

    که به اختصار به این 4 عمل آیدا[1] می گوییم .

    اولین قدم جلب توجه مشتری است در واقع نشان دهیم محصولی جدید یا حداقل یک منبع جدید از محصول است.

    چون محصولات برای مردم دیگر جذابیتی ندارند و این خیلی طبیعی است .افراد یکسری فیلترهای شخصی در ذهن خود از تبلیغات ایجاد کرده اندکه یکسری از محصولات را که دوست ندارندفیلتر و قابل توجه برای آنها نیست ولی بعضی ها را دوست دارند و علاقه نشان می دهند مانند اینکه وقتی یکسری از ایمیل ها به دستتان میرسد خود به خود بعضی ها را باز نکرده حذف می کنید]3[.پس باید یک رسانه درست باشد تا محصولات را جذاب تر و مشهورتر برای مردمی که ممکن است مشتری ما باشند بکنند.کافی نیست که فقط تولید کننده وجود داشته باشد باید علاوه بر این علاقه ای به وجود آورد چون بعد از مدتی مردم برند را فراموش کنند . وقتی مردم برای محصول ما احساس نیاز کنند و ما موفق شویم این آرم را در ذهن مردم قرار دهیم خیلی موفق هستیم.مارک مثل یک مولکول پیغام بر است که مکان مناسب را پیدا می کند و به آن می چسبد بعدا مشتری خودش اگر علاقه پیدا کرد تازه محصول شما را با دیگر محصولات مقایسه می کند.

    وقتی محصول ما خیلی ویژه باشد مشتری نیاز خود را خود به خود احساس می کند که باید از ما بخرد پس ما منتظریم این مارک ما پیروز شود و خریداری شود.بهترین موقعیت این است که مشتری احساس کند بدون این محصول دیگر راحت نیست .

    پس باید جایی بازاریابی کرد که مردم آنجا قدرت خرید آن را داشته باشند وگرنه بی فایده است.

    1-2- شناخت بازار

    پیدا کردن بازار هدف اصلی همه تلاشها است .آیا همه ساکنان یک شهر یا همه افراد یک کشور یا همه جوانان یا همه ثروتمندان یا همه پیران منظور ما هستند؟

    جواب :بستگی دارد این جوابی است که دانشمندان دوست ندارند .این به محصول و نیاز مشتری بستگی دارد .

     مثل نیاز به خانه که نیاز غریزی برای همه مردم است پس بازاریابی در این زمینه کاری ندارد ولی بچه ها نان نمی خورند و در خیلی از فرهنگ ها نان ندارند پس بازاریابی برای نان سخت است.

    شیمیستی شش محصول از فراورده ی کربن پیدا کرد

     

    [1] AIDA 

    Abstract :

    In this thesis, the role of technics and effective methods of marketing and selling in the chemistry industry has been discussed. In fact the main duty of marketing that is to find market and is logically a combination of four actions of  attracting customers, making the product attractive, predicting and assessing the demands, Provoking the customer to buy and pay money has been considered.

    Meanwhile the effect of extending strategies of marketing, green technology of marketing and pre marketings as the main effective reasons are individually considered in this thesis and in the end, processes of connections as effective marketing selling in the chemistry industry has been defined.

  • فهرست:

     

    فصل اول: مقدمه                  .................................................................................................................................... 1

    1-1-مقدمه                      .......................................................................................................................................... 2

    1-2- شناخت بازار                    ................................................................................................................................. 4

    1-3- ترکیب بازار                     .................................................................................................................................. 8

    1-4- تقاضا ........................................................................................................................................... 9

    1-5- آنالیز بازار ..................................................................................................................................... 11

     

    فصل دوم: توسعه استراتژی های بازاریابی   ............................................................................................ 13

     

    2-1- مقدمه  ........................................................................................................................................... 14

    2-2- اجرا .............................................................................................................................................. 15

    2-3- دو اصل یاری دهنده در بازاریابی برای مهندسان  ......................................................................... 18

    2-4- اصول بازاریابی بیزینس به بیزینس    ............................................................................................... 20

    2-4-1- تعریف    ..................................................................................................................................... 20

    2-4-2- متفاوت سازی از سایر زمینه های بازاریابی   ............................................................................ 22

    2-4-2-1- ماهیت محصولات   .............................................................................................................. 24

    2-4-2-2- ماهیت مشتریان  ................................................................................................................... 30

    2-4-2-3- کانال های مبادله  ................................................................................................................. 32

    2-4-2-4- ارتباط   .................................................................................................................................. 38

    2-4-2-5- سیاست قیمت   ...................................................................................................................... 42

    2-4-3- رفتار خرید  ............................................................................................................................... 49

    2-4-4- دلایل خرید  .............................................................................................................................. 50

    2-4-5- فرآیند خرید  .............................................................................................................................. 51

    2-4-6- جنبه های روان شناختی   ............................................................................................................ 53

     

    فصل سوم : ساختار بازار بین المللی صنایع شیمیایی   ............................................................................. 55

     

    3-1- مقدمه  ............................................................................................................................................ 56

    3-2- ویژگی های اساسی از شاخه های کلیدی  .................................................................................... 57

    3-2-1- صنعت کشاورزی - شیمیایی   .................................................................................................. 59

    3-2-2- صنعت داروسازی  .................................................................................................................... 60

    3-2-3- بیو تکنولوژی و صنایع تکنولوژی ژن  ..................................................................................... 63

    3-2-4- صنعت کالا  ............................................................................................................................... 64

    3-2-5- صنعت متخصصان شیمیایی   ..................................................................................................... 65

    3-2-6- صنعت مهندسی   ....................................................................................................................... 66

    3-3- مشتریان و کاربران  ....................................................................................................................... 67

    3-4- کانال های توزیع  ........................................................................................................................... 68

    3-5- محیط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی   ............................................................................................. 69

    3-5-1- وابستگی به بازار های نفت و گاز ........................................................................................... 69

    3-5-2- محدودیت های قانونی و سیاست گذاری  ................................................................................ 74

    3-5-3- چانه زنی و گره های ذینفع  ...................................................................................................... 76

    3-5-4- مشکلات تصویر سازی و پذیرش اجتماعی   ............................................................................ 78

     

     

    فصل چهار :بازاریابی پروژه های مهندسی مواد شیمیایی   ........................................................................ 81

     

    4-1- مقدمه  ........................................................................................................................................... 82

    4-2- بازاریابی کارخانه های شیمیایی   .................................................................................................. 82

    4-3- بازاریابی تکنولوژی سبز  ............................................................................................................... 91

    4-4- بازاریابی کالاهای شیمیایی   ........................................................................................................... 95

    4-4-1- گازها ........................................................................................................................................ 96

    4-4-2- نفت   ......................................................................................................................................... 98

    4-4-3- پالپ و کاغذ  ............................................................................................................................. 101

    4-4-4- فیبرها ....................................................................................................................................... 107

    4-4-5- کود های شیمیایی   ................................................................................................................... 108

    4-4-6- کلرین  ...................................................................................................................................... 109

    4-5- پلاستیک ها و لاستیک ها ............................................................................................................. 112

    4-5-1- پلی الفین ها ............................................................................................................................... 114

    4-5-2- پلی استایرن ها ........................................................................................................................ 119

    4-5-3- پلی وینیل کلراید  ...................................................................................................................... 120

    4-5-4- پلی استر های اشباع نشده  ........................................................................................................ 122

    4-5-5- فوم های پلی یورتان  ................................................................................................................ 124

    4-5-6- رزین های ترفتالات پلی اتیلن  ................................................................................................ 125

    4-5-7- فیلم های ترفتالات پلی اتیلن  ................................................................................................... 127

    4-5-8- فیبر های ترفتالات پلی اتیلن  ................................................................................................... 127

    4-5-9- لاستیک ها ................................................................................................................................ 128

    4-5-10- لاستیک های طبیعی   ............................................................................................................... 129

    4-5-11- لاستیک های ترکیبی   .............................................................................................................. 130

    4-5-12- الاستومر های ترموپلاستیک مبتنی بر استایرن  ....................................................................... 132

     

    فصل پنجم : نتیجه گیری  ........................................................................................................................ 133

     

    5-1- مقدمه  ........................................................................................................................................... 134

    5-2- پوشش ها و جلا دهنده ها ........................................................................................................... 137

    5-3- رنگ های نساجی ....................................................................................................................... 138

    5-4- بازدارنده های فرسایش    ............................................................................................................... 139

    5-5- مواد شیمیایی برای الکترونیک ها ................................................................................................ 141

    5-6- کاتالیست ها ................................................................................................................................. 143

    5-7- افزودنی های پلاستیک    ................................................................................................................ 145

    5-8- آفت کش ها ................................................................................................................................. 148

    5-9- پلیمر های ویژه  ........................................................................................................................... 150

    5-10- مواد آرایشی   ............................................................................................................................... 153

    5-11- تجارت کشاورزی  ...................................................................................................................... 157

    5-12- روند های کلی   .......................................................................................................................... 158

    5-13- آفت کش ها، قارچ کش ها و حشره کش ها ............................................................................. 159

    5-14- دانه های تغییر یافته ژنتیک    ........................................................................................................ 162

    5-15- گیاهان به عنوان راکتو های شیمیایی   ......................................................................................... 166

    5-16- غذای کامل   ................................................................................................................................ 167

    5-17- جنبه های قانونی   ........................................................................................................................ 168

    5-18- بازاریابی داروها .......................................................................................................................... 170

    5-19- عوامل اجتماعی و دموگرافیک(مردم شناسی) ............................................................................ 172

    5-20- تغییر نمودار بازاریابی   ................................................................................................................. 176

    5-21- بخش های بازار جدید  ............................................................................................................... 176

    5-22- رقبای جدید  ............................................................................................................................... 178

    5-23- توسعه یک داروی جدید  ............................................................................................................ 178

    5-24- پیش بازاریابی   ............................................................................................................................. 180

    5-25- راه اندازی مجدد داروها ........................................................................................................... 181

    5-26- کانال های توزیع  ........................................................................................................................ 182

    5-27- تجارت الکترونیک در صنعت شیمیایی   ..................................................................................... 184

    5-27-1- اهمیت تجارت الکترونیک در بازاریابی   ................................................................................ 184

    5-27-2- مکان های بازار مواد شیمیایی مجازی ................................................................................. 185

    5-28- بازار های نمایان شده  ................................................................................................................. 187

    5-28-1- dorado-نفت باکو  .............................................................................................................. 187

    5-28-2- بیزینس در چین  ..................................................................................................................... 190

    5-29- بازبینی   ....................................................................................................................................... 191

     

     

    منبع:

     

    Ahrens, W.F., Contemporary Advertising, 7th Ed., Irwin McGraw-Hill, Boston, 1999.

    Amor, O., The E-Business (R) evolution, Hewlett Packard Professional Books/Prentice-Hall, London, 2000.

    Backhaus, K., Büschken, J., Voeth, M., Internationales Marketing, Schäffer Poeschel, Stuttgart, 1998.

    Backhaus, K., Industriegütermarketing, Vahlen, Munich, 1997.

    Dichtl, E., Raffée, H., Thiess, M., Innovatives Pharma-Marketing, Gabler Wiesbaden, 1989.

    Bieker, R., Marketingpraxis für High-Tech-Untemelunen, Kiehl, Ludwigshafen, 1995 [in German]

    Belz, Ch., Akzente im innovativen Marketing, Ueberreuter, Vienna, 1998 [in German].

    Crisand, M., Phanna-Trends und innovatives Pharma- Marketingmanagement, Gabler, Wiesbaden, 1996.

    Belz, Ch., Reinhold R., Internationales Vertriebsmanagement für Industriegüter, Ueberreuter, Vienna, 1999.

    Belz, Ch., Management von Geschäftsbeziehungen, Ueberreuter, Vienna, 1998 [in German].

    Hofmaier, R., Erfolgsstrategien in der Investitionsgüterindustrie, mi Verlag Landsberg/Lech, 1995.

    Kleinaltenkarmp, M., Ehret, M., Prozessmanagement im Technischen Vertrieb, Springer, Heidelberg, 1998 [in German].

    Kleinaltenkamp, M., Plinke, W., Technischer Vertrieb, Springer, Heidelberg, 2000 [in German].

     Kleinaltenkarmp, M., Plinke, W., Markt-und Produktmanagetnent, Springer, Heidelberg, 1999.

    Hennessey, J., Global Marketing Strategies, Houghton Mifflin, Boston, 1995.

    Koppelmann, U., Prodnktmarketing, Springer, Heidelberg, 1997.

    Koppelmann, U., Beschuffungsmarketing, Springer, Heidelberg, 1995 [in German].

    Gehrig, W., Pharma Marketing, mi Verlag, Landsberg/Lech, 1992.

    Kotler, Ph., Bliemel F., Marketing-Management, Schäffer-Poeschel, Stuttgart, 1995 [in German].

    Garbe, B., Industrielle Dienstleistungen, Gabler, Wiesbaden, 1998.

    Kühn, R., Marketing Analyse und Strategie. TA-Media, Zurich, 1995 [in German]

    Senn, Ch., Key Account Management für Investitionsgüter, Ueberreuter, Vienna, 1997.

    Usunier, J.-C., Marketing Across Cultures, Prentice Hall, London, 1996.

    Weber, K.H, Inbetriebnahme verfahrenstechnischer Anlagen, Springer, Heidelberg, 1997 [in German].

    Mandl, B., Pinter, J., Gefahrgut-Transport, Luchterhand, Neuwied, 1997.

    Weis, H., Ch., Godefroid, P., Investitionsgüter-Markcting, Kiehl, Ludwigshafen, 1995


موضوع پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, نمونه پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, جستجوی پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, فایل Word پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, دانلود پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, فایل PDF پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, تحقیق در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, مقاله در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, پروژه در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, پروپوزال در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, تز دکترا در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, پروژه درباره پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, گزارش سمینار در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع, رساله دکترا در مورد پایان نامه ساز و کار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ((M.Sc)) گرایش: شیمی کاربردی خلاصه فارسی هدف از انجام این پژوهش، بررسی اسید های چرب معمول روغن شتر مرغ و تعیین مقدار رتینول موجود در ترشح حلزون جهت ساخت کرم با خواص درمانی می‌باشد. از 3000 سال پیش خواص درمانی روغن شتر مرغ برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها، درد مفاصل و ناراحتی‌های پوستی، اگزما و موارد مشابه شناخته شده است. از دوران باستان نیز ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – بازاریابی (M.A.) چکیده: بازاریابی رابطه­ مند با درک بهتر نیازها و خواسته­های مشتریان و ارائه خدماتی مطابق با نیازهایشان می‌تواند به کاهش هزینه­ها منجر شود. وفاداری مشتری در تمامی صنایع و سازمان­ها دارای اهمیت بالایی است. هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر بازاریابی رابطه­مند در شرکت­های تولیدیِ صنعتی شهر تهران بود. این پژوهش دارای ...

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی چکیده بر اساس مطالعات صورت گرفته استان خوزستان به دلیل برخورداری از مراکز متعدد ساخت و تولید انواع کالاهای صنعتی در 7 گروه فلزی، کانی غیرفلزی، شیمیایی، سلولزی، غذایی، برق و الکترونیک، نساجی و دسترسی به مواد اولیه و همچنین دیگر منابع، در کشور حائز اهمیت می­باشد لیکن به دلیل وجود مشکلات متعدد از جمله عدم انطباق با ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش : " بازاریابی بین المللی" چکیده پژوهش حاضر به بحث پیرامون تأثیرات ناشی از جهانی شدن بر صنعت تولید ماشین آلات راهسازی کشور می پردازد. فرضیه های مطرح شده در این پژوهش، توسط آزمون PLS مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصله بیانگر این است که عضویت به سازمان تجارت جهانی بر منابع داخلی صنعت، موقعیت در بازارهای جهانی و توان خلاقیت و ...

رساله دکتری مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات چکیده : صنعت خودروی جهانی طی دهه های اخیر، رشد بسیار زیادی را نسبت به سایر صنایع داشته است. هر روز شدت رقابت در این صنعت، برای کسب سهم بازار جهانی افزایش می یابد. صنعت خودروی ایران نیز در راستای کسب سهم بازار جهانی از طریق صادرات گام های موثری برداشته است. در این راستا پژوهش حاضر با عنوان مدلی برای راهبردهای فروش به خارج در ایران ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.S.c) مهندسی کشاورزی گرایش علوم و صنایع غذایی ماست معروف ترین و پرمصرف­ترین فرآورده شیری تخمیری در جهان است. متداول­ترین نقص در بافت که منجر به عدم پذیرش این فراورده نزد مصرف کننده می­شود، آب اندازی است. امروزه درایران ماست چکیده بیشتر به صورت معکوس تولید می­شود یعنی با افزودن ماده خشک به ماست همزده آن را به حالت غلیظ و چکیده تبدیل ...

چکیده این تحقیق به منظور بررسی اثر تیمارهای مختلف کودهای آلی و شیمیایی بر ویژگی­های کمّی و کیفی گیاه دارویی مرزه تابستانه و مقدار اسانس آن به صورت آزمایش فاکتوریل و در قالب طرح پایه بلوک کاملاً تصادفی با چهار تکرار و 7 تیمار شامل: تیمار نمونه شاهد (بدون مصرف کود)، تیمار ورمی کمپوست، تیمار کود گوسفندی کاملا پوسیده شده و چهار تیمار کود شیمیایی با ترکیب عناصر اصلی ازت، فسفر و ...

پایان­نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی- محیط­­زیست چکیده نظام اکولوژیکی ، نظامی فراگیر و به­هم پیوسته می­باشد و اقدامات انسانی نیز ترکیبی از فعالیتهای بزرگ ، کوچک و تکراری می­باشند. آنچه مسلم است ، این است که هر تصمیم و اقدام انسان بر محیط­زیست اثر می­گذارد به عبارتی دیگر ، فعالیتهای انسانی ، چه خرد و چه کلان در بستر نظام اکولوژیکی مجتمع می­گردند. در کشور ...

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته نساجي سال 1387 چکيده از دير هنگام استفاده از سازه هاي پارچه اي در زندگي بشر نقش اساسي داشته است. انسانها از سازه هاي پارچه اي (چادر) به عنوان سرپناه براي محا

پايان نامه کارشناسي ارشد دانشکده هنر و معماري اردکان گروه : فرش آبان 1393 چکيده : برخي از قالي هاي معاصر (اغلب تجاري) عيوبي در رنگ دارند که بنابر درخواست مشتري، توسط مرمت­گر مورد بررس

ثبت سفارش